Skopelos, 13 september 2017

16 september 2017 - Skopelos, Griekenland

Vanmorgen hebben we in het dorp ontbeten na eerst de was te hebben weggebracht. Dan de binnenlanden in. De overal groene natuur is werkelijk een stelling voor het oog. Bij een t-splitsing uiteraard de verkeerde keuze gemaakt want na een paar honderd meter hield de weg op. Dus weer terug en de andere weg genomen. Het eerste stuk was prima maar ging plotseling ook over in een aftands geitenpad. Het was een zwaar stuk met veel gaten en rotsblokken. Eén keer en knal tegen de onderkant van de auto maar geen problemen daardoor. Bij de ‘grote’ weg, er waren gelukkig geen rare geluiden te horen, doorgereden naar een strandje. Daar heerlijk onder olijfbomen gelegen tot een uur of vier. Doorgereden naar Agnontas. Een piepklein haventje waar we wat hebben gedronken en een salade hebben gegeten. Erg veel last van wespen. Dat is werkelijk een plaag hier. Ze bestrijden dit door gemalen koffie in een potje te doen en dat dan aan te steken. En… het helpt écht!

Daan terug naar Skopelos. Het gebruikelijke ritueel. DDD. Drankje, dromen en douchen.

s Avonds gegeten bij een restaurantje waar live muziek was. Gezellig en goed gegeten.