Skiathos, 19 september 2017

20 september 2017 - Kolios, Griekenland

Dankzij de airco hebben we vannacht uitstekend geslapen. Ontbijten en daarna koffie bij de bar. We zijn eerst naar het vliegveld gereden om de aankomende en vertrekkende vliegtuigen te bekijken. Heel spectaculair, want je kunt bijna òp de baan komen. De aankomende vliegtuigen kwamen ongeveer  10 à 15 meter over onze hoofden aangevlogen. Ik heb er een video van gemaakt die ik ook zal proberen te plaatsen. En we werden, als er een vliegtuig vertrok, bijna weggeblazen door de enorme luchtstroom die dan ontstaat door de straalmotoren. De piloten vonden het ook leuk, want die zwaaiden enthousiast naar ons.

Dan doorgereden naar Koukounaries. Daar en lichte lunch gehad (niet lekker) en doorgereden via allerlei zandpaden langs de kustlijn. Op een gegeven moment via de binnenlanden weer terug naar ons appartement. Wat geluierd en aan het einde van de middag een drankje gedronken met diverse andere gasten. Het werd erg gezellig en we hebben toen besloten om niet meer weg te gaan om te eten. Met Liesbeth en Maarten hebben we gegeten bij de bar. De dames gingen voor de gyros terwijl Maarten en ik een pizza namen. Allemaal heel erg goed! Waarom ik dit zo uitgebreid beschrijf? Wel, toen we de rekening voor onze neus kregen aan het einde van de avond dachten we werkelijk dat niet wij maar Georgios (de eigenaar) teveel gedronken had. We hadden zeker 6, misschien wel meer, consumpties per persoon gehad. En dat, samen met het eten, kostte ons maar liefs €84,00. Vergeet ik er nog bijna bij te vermelden dat we bij de wijn s-middags ook nog brood en tzatziki hebben gehad. En de glazen wijn werden tot het randje vol geschonken. Het was zonder meer een geslaagde dag!

Morgen gaan we een dagje met een boot diverse eilandjes aandoen en gaan we de lunch gebruiken op het vasteland van Griekenland.

Tot morgen. Of zo.

1. Jacqueline:
    21 september 2017
    € 84,00...gekkenhuis! Maar goed dat julle gespaard hadden....hihiihii
    Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat het ook nog interessant is, want ook daarvoor heb je vakantie toch?!
    Geniet er nog even van.

dikke kus en knuffels uit Kungläv, Sweden!
    Rob & Jacqueline

P.S. Rafiki is de naam van de kat van Alejandra en Victor ;p