Dag 22 - 25 september

3 oktober 2018 - Assen, Nederland

Dag 22 - 25 september

De laatste dag hebben we in alle rust doorgebracht, voornamelijk in het prieel. Heerlijk! Natuurlijk in de loop van de ochtend de koffers ingepakt, kamer opgeruimt en dat soort dingen. Bertus en Jenny hadden al aangeboden dat wij de kamer mochten gebruiken tot het moment dat we weg zouden gaan. 's-Middags zaten we bij Jenny en Bertus wat te drinken, Jenny had aangeboden om voor vertrek nog een hapje te eten,  toen we aan de overkant in het bos wat takken hoorden kraken. En ja hoor. De apen! Het moest zo zijn dat we op het laatste moment van ons verblijf in La Ressource toch nog de apen zagen. In het topje van de hoogste bomen zagen we ze. Mooi om te zien. Omstreeks 17.00 uur kwam Roepish ons ophalen om naar het vliegveld te brengen. Het moment van vertrek is nooit zo leuk. Jenny, Bertus en de honden, ze waren allemaal present om ons uit te zwaaien. Jenny en Bertus met de armen en de honden met de staarten.

Onze mening over het verblijf bij Jenny en Bertus in La Ressource kort samengevat:

Bij thuiskomst na onze vakantie in Suriname bij Jenny en Bertus in Suriname was het wel even afkicken. Bij aankomst op de luchthaven in Suriname stond Bertus, samen met Roepish de taxichauffeur, ons op te wachten en zijn we naar La Ressourse gereden. Daar aangekomen werden we allerhartelijkst ontvangen door Jenny en hebben we even gezellig bijgepraat. Vanaf het eerste moment hebben wij ons ontzettend welkom gevoeld bij Bertus en Jenny en zijn er achter gekomen zij er werkelijk alles aan doen om het de gasten naar de zin te maken. De adviesen en de tips die Bertus en Jenny gevraagd of ongevraagd geven zijn een verrijking voor het verblijf in Suriname. Vooral Fennie heeft genoten in het prieel van de zonsopgang en de natuur die ontwaakte in het bos aan de overkant van de Parakreek en bijna elke ochtend en namiddag het geluid van de brulapen. De rust van La Ressource, de heerlijke maaltijden, de gezelligheid en de fijne gesprekken onder het genot van een wijntje en Parbo-biertje. Het waren fijne weken dankzij de warmte, letterlijk maar zeker figuurlijk, die wij daar hebben ontvangen. Voor herhaling vatbaar!

1. Henk Jan:
    Fennie en Reint,
    Wij zijn blij dat wij jullie deze reis en in het bijzonder onze oude buren Jenny en Bertus hebben aangeraden.
    Toch altijd weer spannend, of de ervaringen die wij hadden opgedaan ook overeenkomen met die van jullie.
  2. Marjan:
    3 oktober 2018
    Heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Pracht vakantie gehad, veel gezien en gedaan.
    Dank voor de verhalen.
  3. Bertus Streutker:
    3 oktober 2018
    Een vakantie is niet alleen een opsomming van bezochte (toeristische) bezienswaardigheden, maar is een totaalpakket aan gevoelens en ervaringen die gewoon moeten kloppen. Ons concept van kleinschaligheid in een huiselijke sfeer was jullie op het lijf geschreven en heeft bijgedragen dat jullie voldaan naar Nederland zijn vertrokken. Bedankt dat jullie voor ons guesthouse hebben gekozen en dank aan Naatje en Henk Jan voor de aanbeveling ... wat ons betreft: ga zo door!
  4. Marjolein Fagel:
    4 oktober 2018
    Leuke verhalen, Reint. Jullie kunnen terug zien op een prachtige vakantie!