Dag 20 - 23 september

23 september 2018 - Boxel, Suriname

Dag 20 - 23 september

Redelijk geslapen vannacht. Bij het wakker worden dacht ik even dat het regende maar het bleek het geluid van de sula (stroomversnelling)  te zijn. Na het ontbijt gezellig gekletst met diverse mensen, voornamelijk over de situatie in Suriname. Voor de bevolking schijnt het leven behoorlijk duur te zijn, vooral artikelen als shampoo, tandpasta en dergelijke. Steeds met worden dat soort dingen door familieleden vanuit Nederland meegenomen. De lonen zijn laag en de huurprijs van woningen hoog. Koopwoningen daarentegen zijn weer redelijk van prijs. Steeds meer mensen zijn ontevreden met de huidige regering die het land bezig is kapot te maken. Zou minister Blok dan toch een beetje gelijk hebben met zijn uitspraak? Verder wat geluierd en gelezen in de hangmat. Na de lunch, die bestond uit heerlijke nasi-goreng, gaan weer terug. Om 13.45 uur gaan we weer de bagage boot inpakken en we gaan varen om 14.15 uur. De boottocht is weer schitterend. In Atjoni staan de bussen al klaar en kunnen we dus vrij snel wegrijden. In Brownsweg stoppen we weer voor een plasje en om even de benen te strekken. Ook krijgen we daar nog een heerlijke pompelmoes. Dan vertrekken we voor het laatste stuk. We zijn net Brownsweg uit of het begint te plenzen van de regen. Onderweg hebben we Jenny en Bertus een sms'je gestuurd of we nog een hapje zouden kunnen mee eten. Dan was geen probleem. Achteraf gezien hadden wij ons van deze trip wel iets meer voorgesteld. We hadden gedacht meer van de jungle en meer dieren te zien. De verzorging was werkelijk prima! Maar het was een vriendengroep waarbij wij slecht aansluiting kregen. Met 2 Surinaamse dames en een stel waarvan zij van Surinaamse afkomst is en hij een jongen uit Amsterdam, hebben we gelukkig een leuk contact gehad. Het was veel relaxen, wat natuurlijk ook wel de bedoeling van een vakantie is. Na aankomst in Boxel hebben zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten en nog gezellig bijgepraat met Jenny en Bertus.

Tot de volgende keer.