Skopelos, 10 september 2017

11 september 2017 - Skopelos, Griekenland

Na een redelijke nacht, een goed ontbijt en een lekkere kop koffie gaan we rijden richting Glossa, na Skopelos-stad de grootste plaats op het eiland. Maar de grootte van de plaatsen stelt niet veel voor. Glossa heeft maar ca. 1000 inwoners.

Via een mooie route daar naar toe gereden en de auto bij de kerk geparkeerd. Na iets gedronken te hebben zijn weer gaan lopen naar het hoogste punt van Glossa van waaruit je een geweldig uitzocht zou hebben.  Na heel veel traptreden kwamen wij dat aan maar van teleurstelling vielen we bijna via alle traptreden zo weer na beneden. Het uitzicht was wel leuk, maar om daar nou zoveel treden voor te moeten klimmen? Niet dus. Terug gewandeld en een lunch genoten op een terras met uitzicht op de haven van Glossa, Loutraki. Daar zijn we toen nog even naar toe gereden een en kop koffie gedronken.

Daarna gingen we richting Agias Ioannis. Dat is een rotspunt in zee van ongeveer 100 meter hoog. Via een dam kun je dan beginnen aan de 200 treden naar de top van de rots waar en piepklein kerkje is gebouwd. Dit kerkje speelde en belangrijke rol in de speelfilm 'Mama Mia' met in de hoofdrol Maryl Streep. We waren helemaal alleen boven want de georganiseerde excursies gaan altijd in de morgen uren. Het was wel leuk om daar helemaal alleen te zijn. Na de afdaling beneden een ijsje gegeten en weer terug gereden. Onderweg nog aan het strand gelegen bij Neo Klima Elios. Relaxed!

Het is een heel mooi, groen, eiland met heel veel naaldbomen. Prachtige natuur.

Door op de foto te klikken kun je hem vergroten.

Tot de volgende keer.

Bergweggetje nabij Glossa   Glossa

Bergweggetje nabij Glosa                                Glossa

Straatnaam in Glossa   Rotspunt met kerkje 'Mama Mia!'

Straatnaam in Glossa. @Dineke!        Rotspunt met kerkje uit Mama Mia!

Rotspunt met kerkje 'Mama Mia!'3   Rotspunt met kerkje 'Mama Mia!'4

Rotspunt met kerkje uit Mama Mia        Rotspunt met kerkje uit Mama Mia