Visa zijn (hopelijk) geregeld

11 augustus 2018 - Assen, Nederland

Nog ruim 3 weken te gaan voor we vertrekken naar Suriname en zijn dus steeds meer bezig met de voorbereidingen.
Gisteren zijn Fennie en ik naar Amsterdam geweest om bij het 'Consulaat Generaal voor Suriname' een visum te kopen.
Het is gevestigd in een woonwijk waar een dubbele woning is omgebouwd. Het 'kantoor' waar wij moesten zijn is een dubbele garagebox die ze hebben ingericht als wachruimte en kantoortjes. Zie foto's.
Na eerst een formulier op een computer te hebben ingevuld en geprint konden we daarmee naar het loket. Daar bleek dat we zelf de pasfoto ook nog op het formulier moesten plakken. Gelukkig was er een heel aardig Surinaams echtpaar waarvan de vrouw een potje lijm in haar tas had. Ervaringsdeskundige dus. Enfin, nadat Fennie had laten zien de kleuterklas vroeger niet voor niets had doorlopen en de foto's heel netjes in de rechterbovenhoek had geplakt, kon het formulier samen met de paspoorten worden afgegeven bij het loket. Men vroeg ons vriendelijk om te wachten tot we werden opgeroepen wanneer visum gereed was. Dat duurde wonderwel niet al te lang en we kregen ons paspoort terug waarin heel mooi het visum was geplakt (zie foto).
We hebben er daarna nog een 'kleintje Amsterdam' achteraan gedaan. Lekker geslenterd op de Albert Cuypmarkt en geluncht op het Spui.
Nadat we 's-avonds weer thuis waren hebben we de foto's van de visa even via Whatsapp laten zien aan Dineke en Martijn die per omgaande antwoordden  dat de tenaamstelling op het visum van Fennie niet goed is. Het blijkt dus dat degene die het visum heeft gemaakt de naam uit het paspoort van Fennie verkeerd heeft overgenomen (typefoutje). Ik heb dus voor de zekerheid maar even een e-mailbericht naar het consulaat gestuurd met de omschrijving van het probleem en een paar foto's als voorbeeld. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

Dit was het voorlopig. Tot de volgende keer.

1. Anna:
    12 augustus 2018
    Ga je verhalen volgen.hoopend dat het goed komt met Fennie visum.
  2. Bertus Streutker:
    13 augustus 2018
    Beste Reint en Fennie,
    Gisteren afscheid genomen van twee gezinnen (uit Nieuw-Buinen en Loppersum) nu zijn jullie de eerstkomende gasten die bij ons gaan verblijven. We zijn er helemaal klaar voor en zien uit naar jullie komst.