Het ontstaan van nieuwe vakantieplannen

4 februari 2018 - Assen, Nederland

Reeds lange tijd speelden wij met de gedachte om dit jaar naar Vietnam op vakantie te gaan. We hebben al een boek aangeschaft, hebben foldermateriaal en een beurs bezocht enz. En ik was me al aan het inlezen en voorbereiden. Kortom; Vietnam here we come!

Op 12 januari zijn we naar Henk-Jan en Naatje geweest om daar wat tips e.d. op te doen voor onze reis. Al naar gelang de avond vorderde en Henk-Jan en Naatje ons van alles vertelden kwamen ze ook op hun reis naar Suriname die ze gemaakt hadden. Ook daar waren ze zeer enthousiast over. Van het één kwam het ander, en op een gegeven moment kwamen we spreken over Bertus Streutker, een oud-inwoner van Assen en destijds buren van Henk-Jan en Naatje. Ook ik ken hem wel vanuit het TT-gebeuren. Hij, Bertus, is in Suriname samen met zijn vrouw, van Surinaamse afkomst, in februari 2017 een Guesthouse begonnen in Boxel, een klein dorpje aan de Suriname-rivier vlakbij Domburg. We hebben veel foto's bekeken van die reis van Henk-Jan en Naatje en de zondag daarna uitgebreid rondgesnuffeld op de website van Bertus Streutker. Om kort te gaan; we waren helemaal om.

We hebben toen besloten om, als we tegen een redelijke prijs een vliegticket zouden kunnen boeken, naar Suriname te gaan en te gaan logeren in het guesthouse van Bertus & Jenny. Zo gezegd, zo gedaan. Ticket gekocht en het guesthouse gereserveerd. We gaan dus dit jaar naar Suriname en hebben Vietnam maar even de wachtkamer gezet.

Mensen die nieuwsgierig zijn waar wij onze vakantie gaan doorbrengen kunnen alvast een kijkje nemen op: https://guesthouseboxel.wordpress.com/

Tot het volgende verslag

1. Marjolein Fagel:
    4 februari 2018
    Wat leuk, Reint en Fennie! Alvast veel voorpret gewenst!
  2. Wiebo van der Veen:
    5 februari 2018
    He goed man en vrouw kom je een oude bekende tegen
    Kun je het nog even hebben over oud TT en de verzameling
    Alvast veel plezier gewenst