Dag 6 - 9 september

9 september 2018 - Boxel, Suriname

Dag 6 - 9 september

16.45 uur - Vandaag  maar weer eens een relax dag. We willen alleen even naar een marktje tussen Boxtel en Lelydorp en dan nog even door naar Lelydorp zelf. Want daar zou de dichtstbijzijnde brievenbus zijn. De dorpen hier in de omgeving stellen niet veel voor. Eigenlijk is het wat bebouwing langs een doorgaande weg met her en der wat zijweggetjes. Een supermarkt, politiebureau en wat warungs (eetstalletjes). Het is ons wel gelukt om de brievenbus te vinden. Je moet er toch iets voor over hebben om de kaartjes naar Nederland te sturen. De bedoelde markt hebben we niet kunnen vinden. Waarschijnlijk dus toch een verkeerde afslag genomen. Op een ander marktje wat fruit gekocht. Via allerlei mooie binnenwegen terug gereden naar Boxel. Even geluncht en dan s-middags lekker luieren, lezen enz. Jenny gaat straks voor ons koken. Zoëven werden wij een vreemde geur gewaar, en beetje ondefinieerbaar. Fennie naar beneden op zoek naar de oorzaak. Die had ze snel gevonden en de boosdoeners gelijk maar even op de foto gezet.

23:15 uur - Vanavond heerlijk genoten van het eten dat Jenny voor ons had gemaakt. Witte rijst, klaroen (lijkt nog het meest op een mix tussen spinazie en andijvie), gerookte zalm met een zelfgemaakte topping en gebakken banaan. Als nagerecht heerlijk boerenjongens ijs met slagroom. Top! Daarna weer heel fijn nagetafeld met een drankje. Het was weer een fijne dag.

Tot de volgende keer.

1. Bertus Streutker:
    11 september 2018
    Om de gasten te beschermen tegen muggen, zetten wij schoenen neer die geïmpregneerd zijn met een stof waarmee de muggen op afstand worden gehouden maar dat een beetje aan zweet doet denken. Een service die wij niet van de daken schreeuwen, maar helaas hier wel verkeerd is begrepen.
  2. Reint:
    13 september 2018
    Ha die Bertus. Tsja, die filosofie van jou. Om die te begrijpen, daar moet je dus voor doorgeleerd hebben. Maar we hebben gelukkig nog een kleine twee weken om daar aan te werken. Gelukkig!