Dag 7 - 10 september

10 september 2018 - Boxel, Suriname

Vanmorgen weer mooi op tijd wakker. Fennie stond in de ‘huishoud modus’. Gewassen en bedden verschoond. Net als thuis. Fennie had ook thee gemaakt van zuurzak. Dat schijnt tegen (bijna) alle kwalen en ongemakken te helpen, als je er in gelooft. Bertus was in de tuin bezig zijn boot in het water te laten. Hij wilde vandaag en brede strook oeverbegroeiing weghalen om het water in de kreek meer ruimte te geven. Zag hij opeens een slang in de boot. Met veel moeite heeft Bertus de slang eruit gekregen en weer terug in de kreek gegooid. Daarna zijn wij naar Domburg gereden en daar aan de waterkant koffie gedronken. Na een poosje verder gegaan naar White Beach. Dat is op zich een mooie uitspanning met een strand aan de Surinamerivier. Maar het was laag water en pas om 15.30 uur zou er weer gezwommen kunnen worden. Niet erg vonden wij, mooi tijd om even iets te gaan eten en drinken. Bleek het restaurant niet open te zijn. Er was het weekend en feest geweest en aan de grote hoeveel afval en troep die her en der nog op de grond lag moet het wel en bijzonder ruig feest zijn geweest met. De twee mensen die daar aanwezig waren om de rotzooi op te ruimen wisten blijkbaar ook niet waar ze moesten beginnen. De één stond te bellen en de ander stond afwezig in het niets te staren. We zijn daar toen maar weer weggegaan en doorgereden naar Marina Resort Waterland. Een geweldige plek aan het water waar je lekker in de schaduw kunt zitten. Bleek mijn zwembroek opeens te klein te zijn! Die moderne stoffen van tegenwoordig is toch waardeloos spul. Krimpt dus terwijl het gewoon in de kast ligt! 😂 We zijn daar gebleven tot een uur of vier. We zaten net in de auto toen er een geweldige tropische regenbui losbarstte. Bij aankomst in Boxel bleek het daar bijna niet te hebben geregend. Zojuist lekker gegeten en de rest van de avond lekker lezen (ik) of haken (Fennie) uiteraard onder het genot van een drankje. En dat in het prieel, bij tropisch temperaturen en in gezelschap van Dubbel en Doushi. De honden van Jenny en Bertus, die het bij ons blijkbaar wel gezellig vinden.

Tot de volgende keer.

1. Jacqueline:
    11 september 2018
    Vervelend idd dat kleding zomaar te klein wordt in de kast...hahaha. Volgende keer goed opletten bij het kopen 😉
    Fijn dat jullie, ondanks alle dingen die om wat voor reden ook gesloten zijn, tóch genieten. Het ziet er ook mooi uit!

xxx J & R