Dag 4 - Paramaribo 1

7 september 2018 - Boxel, Suriname

Vrijdag 7 september - Paramaribo

Vanmorgen na het zelfgemaakte ontbijt zijn we naar Paramaribo gereden. De weg er naar toe is niet lang maar qua tijd schiet het niet erg op. Wij wilden gaan parkeren bij de moskee op aanraden van Jenny. Het is een afgesloten en bewaakte parkeerplaats die 5 SRD per dag kost. Dus wij rijden, begeleid door het advies van Google Maps, naar de moskee. Aan het einde van de Jodenbreestraat zien we de moskee recht voor ons en een afgesloten parkeerplaats links van ons. Wij hebben daar de auto geparkeerd en gaan lopend de Jodenbreestraat af richting de Surinamerivier. Diverse leuke winkels bekeken en aan het einde was een hele grote markt. Wij wilden echter naar het onafhankelijkheidsplein en Fort Zeelandia. Zover kwam het niet. We gingen eerst wat drinken aan de Waterkant. Die hoofdletter W klopt helemaal, want dat is ook de straatnaam. Via de Keizer Straat terug gelopen. Geen mooie straat maar er was wel een Mac Donalds waar we dus maar een ijsje hebben gesmikkeld. Met de auto nog even gekeken waar het onafhankelijkheidsplein precies was. We bleken er dus al vlakbij te zijn geweest. Morgen gaan we dat dan maar bekijken en tevens een bezoek brengen aan Fort Zeelandia. Vanaf Paramaribo reden we naar het wellnesscentrum Houttuyn. Daar geluncht, gezwommen, geluierd en later gedineerd. Omstreeks 19.00 uur, net voor het donker was, waren we weer terug.

Daarna met Jenny en Bertus onder het genot van een drankje gepraat over van alles en nog wat. Erg gezellig! Omstreeks 23.00 uur naar bed.

Tot later.

1. Marjolein Fagel:
    8 september 2018
    Klinkt goed, lijkt me heel bijzonder om Suriname te bezoeken.