Dag 10 - 13 september

13 september 2018 - Boxel, Suriname

Dag 10 - 13 september

Vanmorgen na het ontbijt wilden wij naar de Botanische tuin. Jenny belde voor ons om een rondleiding te regelen. Helaas… op donderdag is de tuin gesloten. Hebben wij weer! Dus die afspraak verzet naar morgen, vrijdag. We hebben ook een dag naar Frans Guyana geboekt. Dit moet worden bevestigd in Paramaribo. We hebben toen besloten dat we dat gaan doen en daarna doorrijden naar Groningen. Het boekingskantoor van Royal Tours hadden we snel gevonden, althans het huisnummer. Een iets achteraf gelegen huisje waarvoor twee busjes stonden. Aan één daarvan werd gesleuteld door een jongen aan wie we dus maar vroegen wat het kantoor was. Hij pakte twee plastic stoeltjes en vroeg ons vriendelijk te gaan zitten, dan zou hij iemand roepen. Dus wij wachten tot er na ongeveer 5 minuten een slaperige man naar buiten komt. Wel heel vriendelijk trouwens. Hij schreef onze gegevens op - hij had nog geen e-mails en Whatsapp berichten gelezen en wist dus niet van onze komst - en bevestigde dat wij geboekt zijn voor aankomende zaterdag. Daarna reden we door naar Groningen via een zeer goede een rustige weg. Groningen is een leuk klein dorpje met veel herinneringsmonumenten. Terug gereden via een andere route en daarbij kwamen wij langs Uitkijk en Kampong Baru. Kampong Baru doet zijn naam wel eer aan. Hele mooie huizen, prachtige bermen met bloemen en heel mooi aangelegde tuinen. Er wonen voornamelijk Javanen. Via Lelydorp, of Lollydrop zoals Fennie laatst zei, terug naar Boxel. Daar gedronken en gegeten (lekker) bij Jenny en Bertus en nog nagetafeld. Het was weer een fijne dag.

Tot de volgende keer.