20190320 - Dag 9 - Brokopondo

20 maart 2019 - Boxel, Suriname

Vandaag zijn we naar het district Brokopondo gereden. Via prima wegen kwamen aan bij het Brokopondomeer. Jammer genoeg was het iets regenachtig waardoor er een nevel ontstond en het zicht niet optimaal was. Wel even het dorpsleven van Affobakka bekeken. Daarna zijn we terug gereden via het dorp Brokopondo en Klaaskreek. Daar, bij Klaaskreek, is een politiepost die ons er er uit pikte voor en routine controle. Niets aan de hand natuurlijk, dacht ik. Of ik mijn rijbewijs en autopapieren even wilde laten zien. Om geen probleem natuurlijk, dacht ik. Waarop de agent zei: "wilt u de auto wel even parkeren en meelopen naar het kantoortje? Want ik moet u een bekeuring uitschrijven omdat het keuringsbewijs van de auto verlopen is." Wij hebben een boete gekregen van 150 SRD. Ik mocht de boete niet direct betalen maar kreeg een proces-verbaal mee. We zijn direct doorgereden naar Roepish, onze auto verhuurder. Hij voelde zich wel en beetje schuldig en gaat het vrijdag regelen. Vandaag is het een feestdag en zijn alle kantoren gesloten.

Volgende keer meer.

IMG_2744IMG_2745P1030900IMG_2749IMG_2754IMG_2763IMG_2775

1. Marjolein Fagel:
    22 maart 2019
    Never a dull moment!
  2. Henk Jan:
    22 maart 2019
    Hoop dat het geregeld is voor wij volgende maand deze auto mee krijgen😂