20190319 - Dag 8 - Brommers kiek'n...

19 maart 2019 - Boxel, Suriname

Vandaag hebben de dames Paramaribo onveilig gemaakt. Uiteraard zijn hier geen foto's van gemaakt, wat waarschijnlijk héél verstandig is. De mannen, Bertus, Loek, Paul (een plaatselijke kennis van Bertus) en ikzelf gingen naar een man in de buurt van Kampong Baru, een dorp waar voornamelijk Javaanse Surinamers wonen. De man, Glenn Somai, heeft daar gewoond tot zijn 10e jaar en is toen naar Nederland gegaan. In Den Haag heeft hij een zelfstandig bestaan opgebouwd als motortuner, met name voor sprintmotoren. Het was geloof ik in 2007 dat zijn moeder de kinderen in Nederland benaderde met de vraag terug te komen naar Suriname om het land te verdelen en te onderhouden. De broer een zus van Glenn hadden daar geen belangstelling voor en zo gebeurde het dat Glenn op het land een onderkomen bouwde en met zijn vrouw/ vriendin zich daar vestigde. Hij heeft in Nederland een unieke verzameling motoren opgebouwd, grotendeels van het merk Kawasaki. Die heeft hij ook hierheen laten verschepen en ze staan nu hier netjes in een rij, maar wel een beetje te verstoffen. Nadat wij bij hem waren aangekomen hebben we eerst de motoren met bijbehorende attributen bekeken daarna de fles rum, die we aan hem hadden gegeven, aangesproken. Even later kwam ook Frank(ie) Coelho aan op zijn motor. Hij was ooit een verdienstelijk motorcoureur die ook vaak in Assen heeft gereden. Glenn, die er nog steeds uitziet als een hippie uit de jaren 60, pakte op een gegeven moment een blik waarin hij wiet heeft zitten en begon en joint te draaien. Enfin... gezelligheid troef bij de heren.

Het was weer een geslaagde dag

P1010440P1010441P1010442P1010443P1010444P1010445P1010446P1010448P1010449P1010451

P1010452

1. Nynke.:
    21 maart 2019
    Heel bijzonder, maar op het TT circuit?????