Wandelingetje langs het strand en meer...

23 oktober 2019 - Sant Antoni de Portmany, Spanje

Vrij snel na het ontbijt vertrokken we richting Sa Canal om daar een strandwandeling Te maken. Onderweg nog wat geocaches meegepikt. Aangekomen bij het strand eerst een kopje koffie genomen. Daarna zijn we aan de strandwandeling begonnen en bleek al vrij snel dat het wandelen langs het strand toch iets anders is dan langs geplaveide wegen. We gingen op weg naar Torre de ses Portes, het zuidelijkste puntje van Ibiza. Elke keer als we dachten er bijna te zijn, leek het alsof de toren steeds verder weg stond. Na wat klimmen en klauteren en het vinden van twee geocaches door Martijn en Dineke kwamen we uiteindelijk toch bij het voormalige verdedigingsgebouw en vuurtoren aan. Dit gebied staat trouwens ook bekend om z'n zoutwinning. Na even van het uitzicht te hebben genoten, zijn we via een natuurlijke doolhof weer terug gelopen via hetzelfde strand naar hetzelfde restaurant waar we genoten hebben van een lunch. Daarna via bergweggetjes gereden naar het uitzichtpunt waar we de prachtige berg Es Vedrá bewonderd hebben. Wat een adembenemend uitzicht heb je daar. Daarna teruggekeerd naar het hotel. En 's avonds weer genoten van een spelletjesavond.