Dag 2

7 mei 2017 - Kárpathos, Griekenland

Vanmorgen liep de wekker om vijf uur af. De shuttlebus zou om half zes komen maar om 05.20 uur was hij er al, en om vijf voor half zes reden we weg bij het hotel. Een dik kwartier later waren we bij Schiphol. Het inleveren van de koffers ging wonderbaarlijk snel. Maar het probleem op Schiphol zit hem dus in de controle van de mensen en hun handbagage. Daar loopt het zo vast, dat we helemaal via een andere pier moesten voor de controle en daarna weer terug naar ‘onze eigen pier‘. Dus ongeveer een kwartier heen en weer een kwartier terug lopen, alleen voor de controle. Maar gelukkig waren vroeg op Schiphol zodat we tijd genoeg hadden om koffie te drinken en een broodje te eten. Het vliegtuig ging een kwartier later weg dan de bedoeling was. Om 12.45 uur (Griekse tijd 13.45) landden we op het vliegveld(je) van Karpathos. Lekker weer; zon en zo’n 23 graden.

De koffers kwamen snel van de band en de huurauto, of liever huurautootje, stond klaar en twintig minuten later arriveerden wij bij ons hotel. Het ziet er allemaal prima uit. Het is wel een heel rustig dorpje en er zijn nog niet veel gasten. Dus, we hebben alle ruimte. Zowel op het strandje als in de restaurants. Vanmiddag lekker even op het strandje gelegen en wat vitamine-D opgedaan. Daarna even de omgeving verkend die uitgestorven bleek. Nu zit ik dit te schrijven nadat we heerlijk gegeten hebben bij een Taverna Nina vlakbij ons hotel.  Morgen gaan we naar Karpathos Stad om een schoenmaker te zoeken voor mijn tas. Tot de volgende keer.

Uitzicht vanuit onze kamer       Uitzicht vanuit onze kamer

1. Nynke.:
    7 mei 2017
    Wat een heerlijke temperatuur!