Dag 4, dinsdag 9 mei 2017

9 mei 2017 - Kárpathos, Griekenland

Dag 4, dinsdag 9 mei 2017

We worden wakker met weer een harde wind en totale bewolking. Wel een troost dat de temperatuur nog steeds heerlijk is. Na het ontbijt begon de bewolking te breken en begonnen wij aan onze tocht naar het noorden. Eerst nog even de tank vol laten gieten en daarna genoten van schitterende vergezichten en een mooie natuur. Des te verder we naar het noorden kwamen hoe ruiger de natuur werd. En hoe smaller en gevaarlijker de weg. Diepe afgronden, geen vangrails of hekken en heel veel vallende rotsen. Gelukkig net niet op de momenten dat wij er langs reden.

In Spoa hebben we koffie gedronken en even gepraat met een mevrouw die hier al 20 jaar woont. Daarna doorgereden naar Olymbos, soms ook geschreven als Olympus. Het is een dorpje hoog in de bergen. De auto moet aan het begin van het dorpje worden geparkeerd want de straatjes zijn te smal, en hebben teveel trappen, zodat auto's het dorp niet in kunnen. Kun je je nagaan hoe de mensen alle voorraad daar zelf allemaal naar boven moeten tillen? Geen wonder dat steeds meer mensen uit dat dorp wegtrekken en veel huizen leeg (komen te) staan.

2017-05-09 = Karpathos - xxx =0005   2017-05-09 = Karpathos - xxx =0010

Helemaal aan het einde van het dorp staat het kerkje Kimisti tis Panagias, uit de 15e eeuw.

2017-05-09 = Karpathos - xxx =0016

Nadat kerkje bewonderd te hebben terug gelopen naar het begin van het dorpje en daar geluncht. Dan gereden naar de westkant van het eiland en via Pigadia, waar we nog even op een terrasje hebben gezeten,  weer terug naar ons appartement. Luieren, lezen, en wijntje. Kortom, vakantie. Ik ben dit verslag aan het schrijven voor we gaan eten. Vanvond zal ik nog wat foto's bij plaatsen en dan gaat het verslag ‘online’.

Tot de volgende keer.

1. Martijn Oosting:
    9 mei 2017
    Fijn om te lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn. Ziet er prachtig uit!
  2. Nynke.:
    9 mei 2017