Dag 7, 12 mei 2017

12 mei 2017 - Kárpathos, Griekenland

Weer op tijd wakker geworden en om negen uur ontbeten. Daarna tot ongeveer 12.45 uur op het strandje gelegen en gelezen. Dan naar Pigadia omdat we graag met de glasbodem  boot een tochtje wilden maken. De naam zegt het al, dat is een boot met een bodem die gedeeltelijk doorzichtig is zodat je op de bodem van de zee kunt kijken. Het was gisteren nog niet zeker of hij wel zou varen aangezien er nog zo weinig toeristen zijn. Toen weer bij  de haven aankwamen was de boot weg, dus hij voer wel. Tegen kwart over één kwam hij weer de haven binnenvaren en ik heb toen gevraagd of hij nog weer een tochtje ging maken. Nou, dat hing af van het aantal mensen wat mee zou willen. Ik grappig: “dat zijn er dus minstens twee”. Hij lachend: “kom over een kwartier maar terug, dan zien we wel verder”. Enfin, wij op het terras er tegenover een kop koffie en toen weer  naar het bootje. Hij was van plan om niet met te gaan varen. Misschien vanavond of anders morgen. Wij, wat zielig, gezegd dat we dan niet meer hier zijn omdat weer ergens anders logeren. Na wat aandringen ging hij toch varen met alleen ons tweeën als passagiers. Het was wel een leuke tocht. Veel rotsen en vissen gezien. Daarna zijn we naar Menetes gereden waar we geluncht hebben bij Taverna Perdika. De eigenaresse is half Canadese  en half Griekse en is op haar 17e jaar samen met haar vader naar Karpathos gekomen. Is nooit weer terug  geweest in Canada en heeft haar moeder ook nooit weer terug gezien. Alleen contact via internet enz.

jjjj-mm-dd = Karpathos-xxx 0047   jjjj-mm-dd = Karpathos-xxx 0048   jjjj-mm-dd = Karpathos-xxx 0052

Daarna weer terug naar ons appartement en siësta gehouden. Om acht uur uit eten bij Taverna Nina en weer gezellig contact gehad met diverse mensen. Morgen de laatste dag. Tot dan.

1. Nynke.:
    12 mei 2017
    Wat leuk, zo'n tochtje!
  2. Marjolein Fagel:
    13 mei 2017
    Klinkt goed, Reint en Fennie, het heerlijke luie leven!