Dag 5, 10 mei 2017

10 mei 2017 - Kárpathos, Griekenland

Vanmorgen na het ontbijt de krant gedownload en toen naar het strandje bij ons appartement lekker gelezen en geluierd. Om een uur of half twee zijn we naar het centrum van Amopi gelopen, ongeveer een half uur. Dat centrum bestaat uit 1 kerkje, 1 supermarktje, 3 taverna's en ongeveer 18 huizen. Bij één tarverna was leven te bekennen; er stond een man het terras aan te vegen. Ik heb hem toen maar gevraagd of de firma open was en kreeg het verassende antwoord: "Nee,  eigenlijk nog niet, maar ik kan jullie wel iets aanbieden". Enfin,  het blijkt dus dat het seizoen in Karpathos pas de 20e mei begint. Iedereen is dus nog aan het opstarten. Wij hebben toen een salade met brood en jus d'orange besteld. Het leuke ervan was dat er even later 2 mensen aankwamen die ook op het terras gingen zitten en iets bestelden. Die dachten, terecht, dat de zaak open was.

Daarna weer teruggelopen naar Castelia Bay en een siësta gehouden. Om een uur of vijf zijn we naar Pigadia gereden. Daar wat rond gelopen om uiteindelijk op een terrasje te belanden. Na een koffie en een wijntje weer terug naar Castelia Bay en gedineerd bij Taverna Nina. Weer heel lekker gegeten en gezellig gepraat met diverse mensen die ook daar regelmatig eten.

Al met al een relaxte dag.  Tot de volgende keer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl