Powakka en meer...

7 maart 2020 - Boxel, Suriname

20200307- Na het gebruikelijke ochtendritueel zijn we vertrokken richting Powakka. Onderweg bij Wiesawini even afgeslagen om een houthakkerskamp te bekijken. Het bestond uit her-en-der wat verspreidde open huisjes op palen. Verder bij een kraampje gestopt om iets te drinken. De eigenaar komt oorspronkelijk uit Amsterdam, van de Albert Cuypstraat. Hij vond het daar in de wintermaanden te koud en heeft huis- en hard verlaten en is naar Suriname vertrokken. Dat is nu 4 jaar gelden en wat blijkt? Hij heeft nu moeite met de warmte hier. Tok-tok. Dan door gereden naar Berlijn, en oude plantage als houtvesterij. Er wonen nu alleen nog nazaten van de eerdere slaven. Het is en heel mooi dorpje met veel verscholen leuke plekken. Weer verder gereden en nog even gestopt bij een kazerne. Bij de toegangspoort staan aan beide zijden en stuk of acht oude(re) militaire voertuigen opgesteld. Mooi om te zien. Dan langs het vliegveld Zanderij gereden en daar even gestopt voor een lichte lunch, 4 loempiaatjes en 2 pasteitjes, samen voor 16 SRD, ongeveer 1,90 euro. Dan weer terug naar Boxel waar ik even ben gaan afkoelen in het zwembad. De foto’s die ik hier bij plaats spreken hopelijk voor zichzelf. Tot de volgende keer.

1. Dineke:
    8 maart 2020
    Leuk zeg! Wij zijn met de jeepsafari ook bij de kazerne geweest!