Ijscoman en brommers

8 maart 2020 - Boxel, Suriname

20200308 – Vandaag is het zondag en zo gedragen wij ons ook. Rustig aan dus. Achterstallige verslagen geschreven. Aan het eind van de morgen hoorden wij een 'tingelingeling…’ en Jenny riep: ‘de ijscoman'. En ja hoor, en brommer met zijspan stopte voor het hek en dat was de ijscoman. Wij natuurlijk allemaal ijs gekocht. Zie foto's. Na het eten zijn de mannen, Bertus, Loek en ik, naar Domburg gereden. Vaak op zondag komen er daar motorliefhebbers bij elkaar om motoren te bekijken en bij te kletsen. Terwijl Loek in een warung ‘even' eten ging halen gingen Bertus en ik ondertussen een pilsje pakken bij ‘River Breeze’. We hadden al een liter Parbo achterover geslagen en Loek was nog niet terug. Ik was net van plan eens even te gaan kijken waar Loek bleef toen hij er aan kwam. Bleek dat hij zo lang had moeten wachten omdat bijna iedereen die aan de beurt kwam voor ‘de hele familie’ eten bestelde. Uiteindelijk heeft hij toch nog wat saté kunnen bemachtigen. Via en mooie route weer teruggereden naar Boxel. Bij terugkeer bleek dat de luiaard ook weer in haar vertrouwde boom zat. Tot de volgende keer.

De IJscoman De IJscomanDe IJscoman