Dicht, dicht en nog eens dicht.

17 maart 2020 - Boxel, Suriname

20200316 – Vanmorgen na het ontbijt zijn we eerst naar de supermarkt Yin-Do gereden voor 2 ledlampen voor in garage. Twee complete inbouwlampen voor maar 26 SRD per stuk, €3,12. Van tevoren hadden we nog geprobeerd geld te pinnen wat niet is gelukt. Via Domburg naar de Polanendam gereden waar een oud familiehuis te koop staat voor €180.000. Het zou, zoals het er nu bij staat, zó dienst kunnen doen als spookhuis in een film. Zowel qua uiterlijk als het geluid wat er geproduceerd wordt.

20200316-Polanendam Huis aan de Polanendam

Dan verder naar het dorpje Republiek dat aan een kreek ligt maar waar verder niet veel te zien is. Verder doorgereden door de plantages Mijnhoop, Vierkinderen en La Prosperité.

Vierkinderen

Via zeer slechte zandpaden, waaraan trouwens wel héél mooie huizen staan, naar de Colakreek gereden. Inmiddels waren wel aan wat drinken toe maar alle warungs  waren gesloten. Evenals de supermarkten op een paar na. Dus door naar het dorpje Zanderij, maar ook daar was alles dicht. Doorgereden naar Lelydorp en zo terug naar Yin-Do. Wat bleek? Dicht dus. Dan maar even door naar de geldautomaat bij Go2 een wat bleek? Geen geld. Dus eerst maar even naar Houttuyn om wat te gaan eten en drinken, want het was inmiddels al 14.30 uur. Van de menukaart was ongeveer de helft niet verkrijgbaar. Het is echt heel bijzonder dat er slechts één coronapatiënt is en dat er dan zo’n soort paniek uitbreekt. Na Houttuyn, via warung Trees (die gelukkig wel open was) waar we eten hebben gehaald, naar de ‘schuine Chinees ' gereden.

P1040811 P1040809

Ik noem doe zo omdat het pand schuin staat t.o.v. doorgaande weg. Doe was open en daar de benodigde boodschappen gedaan. Dan terug naar huis om daar af te koelen in het zwembad. Gezamenlijk heerlijk gegeten van de meegebrachte lekkernijen. Jenny heeft gebeld met de bootsman waarmee wij morgen, samen met Yvonne, Loek en Sjoerd, zouden gaan varen. Maar er zijn zoveel onderdelen van de bootreis geannuleerd dat we het maar afgeblazen hebben. We gaan morgen dus iets anders doen.

Tot de volgende keer.

1. Dineke:
    17 maart 2020
    Ik vind het wel heel sneu voor jullie! Het enige voordeel is dat jullie een heerlijke temperatuur hebben een goed gezelschap! Probeer er maar het beste van te maken..
  2. Yvonne:
    17 maart 2020
    We maken er met elkaar toch hele gezellige dagen van!